Základné zásady zdravého stravovania

popular-healthy-foods-laid-out-on-white-background

Zdravie je dar. Pre jeho zachovanie by sme mali dôkladne premýšľať nad tým, akými potravinami zásobujeme svoj organizmus. Jedlo, ktoré prijímame má nášmu telu dodať potrebné živiny, aby mohlo dokonale fungovať v náročnom tempe a záťaži, ktorým ho denne vystavujeme.  Pokiaľ potrebné živiny telu chýbajú, musí čerpať zo zásob uložených vo svaloch, pečeni, kostiach... Dlhodobý nedostatok živín tak vedie k vážnym poškodeniam a ochoreniam. Ako teda začať ? 

1.       Nakupujte rozumne, nikdy nie hladní

Vo Vašom nákupnom košíku by mali prevládať zelenina, listová zelenina, ovocie, celozrnné výrobky, ryby, kvalitné mäsá, strukoviny, rastlinné tuky, nesýtené a neochutené nápoje. Snažte sa uprednostniť výrobky označené známkou BIO. Zaručí Vám to, že výrobok neobsahuje umelé hnojivá a chemické postreky, pri spracovaní sa do nich nepridávajú konzervačné látky ani umelé farbivá či ochucovadlá. Nenakupujte hladní ! Inak vložíte do košíka aj to, na čo by ste v sýtom stave ani nepozreli.

2.       Jedzte v menších dávkach aspoň 4xdenne

Je mimoriadne dôležité nehladovať. Denná strava musí byť pestrá a vyvážená. Musia v nej byť zastúpené základné živiny - bielkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny, minerály, stopové prvky a vláknina. To všetko rozdelené v pravidelných menších dávkach. Pravidelné stravovanie Vám udrží správnu hladinu glykemického indexu a zároveň doplní telu spotrebované živiny.

3.       Jedzte veľa listovej zeleniny, zeleniny a ovocia

Jedenie listovej zeleniny Vám zabezpečí udržiavanie zásaditého ph Vašej krvi. Len v zásaditom prostredí môže byť organizmus zdravý. Preto nemusíte ovládať náročné potravinové tabuľky. Ak si denne doprajete veľké množstvo listovej zeleniny, dostávate organizmus do zásaditého prostredia. Samozrejme k zdraviu neodmysliteľne patrí konzumovanie čerstvej zeleniny a ovocia, čo Vám zabezpečuje kvalitný prísun vitamínov, proteínov, vlákniny, minerálov a stopových prvkov.

4.       Dodržiavajte pitný režim

Pitný režim je pre zdravie absolútne nevyhnutný. Základom pitného režimu sú voda, minerálne vody, čaje, 100% ovocné a zeleninové šťavy. Z toho najväčšie množstvo má zapĺňať voda a minerálne vody.

Sledujte Zdravie na tanieri

MÁTE OTÁZKY?

Napíšte komentár